Min sitts + Skänklar

Min sitts är inte den bästa, men den är inte dålig heller. Detta beror nog mest på att jag är en hopp ryttare och ingen dressyr ryttare, så jag tränar inte så där jätte mycket på dressyren.



Där pillarna pekar på, mina skänklar(a.k.a fötter), vissar att på några bilder drar jag upp dom eller pekar dom utåt. Om man ska ha en fin sitts så ska skänklarna vara vilade mot hästens mage, inte pekande utåt, inte dragna uppåt, och man ska sitta i en lodrät sitts. Jag måste jobba på mina skänklar, eftersom jag är ganska bra på att peka dom utåt och dra upp dom, hehe. Varje ridpass nu så tänker jag mycket på detta, för jag vill verkligen bli en duktig ryttare! Och sittsen är väligt viktig i ridningen, och hur den är påverkar hela ridningen:)

Jag har bara bilder på paddy, för att han är en ganska lat häst, och det är då jag oftast gö så här med skänklarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback