Dagens Hoppträning på Paddy

Idag hopptränade jag på Paddy för Sofie Thurdin. Det gick bra tycker jag, men när jag red fram så var han väldigt lat i galoppen! Och om jag tar piskan så bockar han o, och det var jag på Paddy, och en annan vuxen på storhästfta -.- Men när träningen började så skriker sofie efter mig "FRAMÅT! FRAMÅT!" och då tar jag piskan och då har han ju verkligen ponny galopp. Sofie säger att jag är får inte vara rädd att vara tuff med honom, och det måste jag göra om han ska gå framåt.

Vi galopperade över galopp bommar, och hoppade en liten bana som låg på typ 60-70cm. Paddy var kanska igång efter jag hade piskat till honom, men han förskte ändå bocka och sådant, speciellt efter hindret. Jag försökte rät upp mig så snabbt som möjligt och hålla händerna högt så att han inte kunde bocka. Men jag ramlade iaf inte av! Det var tur:D

Men jag är faktiskt väldigt nöjd med dagens hopp träning, och hoppas att jag kan hoppa honom någon gång igen. Jag är glad att jag verklogen fick honom att gå riktigt framåt och han verklade tycka att dt var ganska kul, för att han hade mest öronen spetsade frammåt. Jag är också göad att han inte bockade lika mycket efter hinderna, och att jag höll mig kvar:)

Som ni kanske vet var mamma sjuk idag, så hon kunde inte fota eller filma men Åsa(som är ebba's mamma, och ebba är den som har paddy nu) fotade lite i början av träningen men sedan behövde hon gå






//Natti Natti♥

P.S Jag försöker inte jobba honom på tygel så mycket eftersom det är då han kryper ihop, blit lat, och bockar lättare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback