Hemma!

Nu har jag kommit hem ifrån stall jarl. Där har jag prov ridit en häst som heter Markant. Han är en arabisk fullblod, 152 cm hög(Tror jag..), 16 år och är flugskimmel. Han är så himla söt! Markant är super trevlig i stallet och gosig:)

Först red ägaren, Maggan, honom lite i ridhuset och han såg fin ut, men var lite stel. Han  var stel för att nu har han haft "Jul lov" och inte gått på så länge.

Då skulle jag sitta upp. Föst var jag lite nervös och tänkte hur det skulle gå och om han var svår att få ner på tygel och så. Så det första jag gör är att jag snublar ur stigbygeln när jag sitter ipp. Det var ganska pinsamt.. haha. Men sen så skrittade jag runt honom. Han flyttade sig hela tiden ut mot höger, jag kunde knappt på in honom på spåret i början! Och så var han väldigt lat även fast jag hade spö och så. Ägaren maggan ider honom alltid i sporrar, så vi hämtade mina och satte på dom. Nu gick Markant mycket bättre! Han var framme för skänkeln och gick rakare.

I trav var han ganska så pigg, och han var hyfsatt lätt att få ner på tygel, men jag fokuserade mer på att lära känna honom och hur han är. Igalloen var han lättast och gick jätte fint.

Jag tycker att markant är jätte bra, och stallet som han står i är bra och väldigt mysigt! Så jag bestämmde mig att ta honom som medryttar häst, och jag vet inte riktigt hur många gånger i veckan jag ska rida honom, men jag ska dit på tisdag igen för att lära mig vilken foder han skall ha, m.m. Så på onsdag börjar jag att ta hand om honom och så!

Jag längtar verkligen, det ska bli så himla kul!!♥

Jag kommer sakna dig, men detta känns bäst för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback