Första rid passet på Markant!

Idag var första "riktiga" rid passet på Markant! Han var jätte fin, och pigg o glad.

Först travade och skrittade jag lite i volter, serpentin bågar och så. Sen hade Maggan lagt fram tre trav bommar och så började jag rida över de. Första gången stannade han till lite men jag fick fram honom mer över dom. Sen kom maggan in och då blev han helt plötslig jätte pigg och gick alltid åt vänster. Jag fick trycka till ordentligt med vänster skänkeln och så gick han rakt över. Dt gick värkligen mycket bättre i slutet, och jag är nöjd!

Sedan gick vi upp, och Maggan visade mig Markis foder och hö. Imorgon ska jag rida honom igen, och då kör jag nog lite markarbete igen, och så ska jag fodra och så:)

Kram!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback