Dagens Ridpass

Idag red jag Poppe på ridskolan. Det var jätte kul, vi red "Barrel racing" eller vad man ska säga:) man var två grupper på varje lång sida, och så fanns det en tunna på ena sidan och trav bommar på böjda sidan, på andra.

Man skulle trava över bommarna, och sedan fatta gallop. När man kom till tunnan skulla man höja händerna högt och hålla de ihop och sväng väldigt snävt runt. Det var så himla kul! Det tror jag poppe tyckte också, och han var jätte duktig!

Imorgon ska jag ha mitt första riktiga rid pass på Markant♥, min nya medryttar häst! Gud vad kul det ska bli! Har också fixat att jag ska ha hoppträning på honom för min tränare Johanna(som jag också red för idag på ridskolan), på lördag med bl.a Fanny thrane ifrån in ridgrupp:)

Om jag bara ska rida Marjant två gånger i veckan, så tror jag nog att jag börjar på dressyr specialen på ridskolan eftersom jag vill få lite bättre sits och så:)

/Kram Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback