Träning för johanna igår!

Förlåt, hade noll tid att blogga igår:S

Igår hade jag min första hopp/markarbete träning för johanna:) Det gick ganska bra, vi hade fyra bommar på varsitt hörn på den stora mitt volten(fast det var typ en stor oval) och så skulle man trava över varannan och göra en volt runt varannan och sedan gjorde vi också detta i gallop. Vi gjorde också gallop ombyten och Markant var jätte duktig på de, och tyckte det var kul för han tog typ stora skutt:)

Sen höjde de bommarna till hinder runt 50cm. Vi hoppade inte högre eftersom jag alldrig har hoppat Markant innan, och hästarna har precis haft vinter vila. Nu så skulle vi hoppa i gallop varanan bom och bara rida så på en volt. Markant blev jätte pigg, och hoppade jätte stort! Markant har inte hoppat på flera år så han är inte så van vid det än, men kommer nog att bli det:)

sötast♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback