Prov ridit Emir...

Nu har jag kommit hem från att ha provridit Emir, och mina fötter är jätte kalla! Tretorn ridstövlar värmer inte så värst mycket... Emir är en tioårig new forrest, kat D och han är galen i mat!

När jag red honom var han fin, men hur stel som helst i nacken! Kunde inte få ner honom... I gallopen var han pigg, och tog korta snabba gallop språng, lite som ponny gallop. Försökte korta den lute, men han bröt mest av till trav, men sedan gick det bättre:)

Sen skulla jag prova att hoppa något språng, och först trav hoppade jag ett litet kryss, det gick super bra. Han hade väldigt fina språng och var rätt pigg^^ Sen höjde dom de till ett 60cm räcke, och galloperade och hoppade de. Han tyckte det var super kul, och var väldigt pigg, men allt gick bra! :D

Får se om jag vill ha honom, isåfall 2 gånger i veckan, där jag ska hoppträna en, förmodligen för sofie thurdin:)♥

Bild på Emir från Påjsö Gårds hemsida:) Visst e han söt?! ^^

/Massor av pussar♥

Kommentarer
Lisa säger:

So cute!!!!!!:)<3<3<3!!!!

Love u!!

2011-02-16 | 16:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback