Markarbete!

Idag stack jag ner till stallet direkt efter skolan, till mackan:) Jag red lite markarbete med honom, för att träna till imorgon när jag har min första träning för johanna:) Jag hade lixom två bommar på vars sida om volten, och sedan en snetigenom hela ridhuset. Först travade jag på en volt, och red över den ena bommen och sen var jag på volten och red över den andra och bytte varv och red ut på fyrkant spåret. Sedan fattade jag gallop och red in på n 15 meters volt, och sen saktade jag av till trav. Då kom jag på bommen som låg snet igenom och så red jag tillbaka på volten och gjorde allt ifrån början. Detta var en övning jag jobbade på lite med marjkant:)

När jag skulle träna lite gallop med honom(utan bommar) så blev han jätte pigg! Så jag red på fyrkant spåret och så fattade jag och sedan saktade av, och om igen. Jag gjorde också så att jag galloperade och sedan (försökte hahah) jag göra en halt direkt men han var lite envis med det:P Som tur var blev han mycket lungnare sen:)

Hörs sen♥

/Mikan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback